Digitale ecosystemen voor
een vloeiende samenwerking
zonder gedoe

Digitale ecosystemen voor een vloeiende samenwerking zonder gedoe

Stimuleer systematisch vlotter samenwerken

door de juiste data-kanalen open te zetten, strategisch aan te leggen en soepel aan elkaar te koppelen. Met een flexibel doordacht digitaal systeem gaat samenwerken letterlijk vanzelf.

Het systeem dat jij wilt

Met een digitaal ecosysteem kan je erop rekenen dat jouw organisatie geen data en dus ook geen kansen onbenut laat. Meer inzicht en vlot beschikbare informatie maakt het makkelijker om sneller te schakelen en onnodige vertragingen weg te werken, nog voor ze zand in de machine strooien. Wanneer jouw systeem automatisch de juiste verbanden legt, creëer je vanzelf de juiste verbindingen in jouw organisatie.

Laat je data niet in silo’s slapen

Standaard digitale systemen hebben vaak een eigen willetje. Op cruciale momenten lijken ze daarom soms stroef te lopen of zelfs tegen te sputteren. Onze systemen zijn echter altijd op maat, zodat ze soepel meegroeien en meedenken met jouw organisatie. Ons team van ervaren systeemdenkers vertrekt nooit vanuit de doorsnee-technologie, maar vanuit jouw specifieke behoeftes. De technologie moet zich maar aanpassen. Daar zorgen wij wel voor.

Alles begint en eindigt met samenwerking

Alles wat wij doen en maken is erop gericht om samenwerking in jouw organisatie te stimuleren. Voor we jou vertellen wat er allemaal kan, willen we daarom vooral eerst van jou horen wat er op dit moment stroef loopt en waar jouw teams zoal over struikelen. Op basis van die informatie, gecombineerd met onze +10j ervaring, maken we een grondige analyse om de fundamenten van jouw systeemarchitectuur te kunnen schetsen. Die analyse is het startpunt van een open gesprek over de volgende stap: het design. Wat gaan we precies voor jou maken? Elke stap in het proces benutten we om verder te verfijnen en de gebruiksvriendelijkheid te verhogen. De laatste halte in dat proces, is de implementatie. Maar ook dat is geen eindhalte, want een systeem dat soepel wilt blijven, moet mee evolueren met de context. Daarom blijven we ook vaak samenwerken met onze klanten om steeds verder te blijven denken.

Case

Departement
Werk & Sociale Economie

ServicePunt

  • SharePoint
  • Power Apps
  • Power Automate
  • Salesforce
ServicePunt
Het systeem dat zij willen
Het systeem dat zij willen

Een nieuw portaal voor de interne dienstverlening van de Afdeling Algemene Diensten. Een centraal punt waar de medewerkers van DWSE aanvraagformulieren kunnen vinden voor informatie, hulp of ondersteuning en waar ze hun aanvragen kunnen opvolgen en kunnen communiceren met de verantwoordelijke collega(‘s).

Een portaal gebouwd met SharePoint en het Power Platform, als aanvulling op Salesforce.

Data die niet in silo’s ligt te slapen
Data die niet in silo’s ligt te slapen

Schermen gebouwd via Canvas Apps in Power Apps voor het zoeken, invullen en opvolgen van aanvragen. Focus op gebruiksgemak en eenvoud bij het beheer en de opbouw van de formulieren.

Integratie met Salesforce, waar de toewijzing en verwerking van de aanvragen gebeurt. Ontwikkeling van een integratie op maat – voor Cases en Chatter, via Power Automate workflows en de Salesforce api.

Terugkoppeling van Salesforce naar ServicePunt voor statusupdates of aanvragen die rechtstreeks in Salesforce werden aangemaakt.

Systematisch vlotter samenwerken
Systematisch vlotter samenwerken

Alle aanvraagformulieren voor werkplekdiensten en interne- en externe communicatie binnen één gebruiksvriendelijk portaal, gegroepeerd in categorieën en aangevuld met directe toegang tot relevante informatiepagina’s.

Eenvoudige formulieren die mij helpen bij het opgeven van de verschillende informatie die nodig is voor het indienen van een aanvraag.

Een handig overzicht voor het opvolgen van mijn aanvragen. Alle details, status en communicatie over een aanvraag op 1 plek.

De aanvraag bekijken en statusupdates ontvangen. Chatten met de verantwoordelijke collega(‘s) over de aanvraag, voor bijkomende informatie of vragen.

Case

House of HR

Governance en adoptie van O365

  • O365
  • Governance
  • SharePoint & Teams
  • Power Platform
  • Azure
Governance en adoptie van O365
Het systeem dat zij willen
Het systeem dat zij willen

Een cloud first platform die al hun Happy Rebels samen brengt met de nodige aandacht voor communicatie en collaboratie. Tegelijkertijd brengt een duidelijke en gescheiden informatie architectuur de data integriteit tussen de verschillende partijen niet in gedrang. Een platform dat alle noden en wensen kan vervullen voor de dagdagelijkse werking, centraal beheerd met autonomie voor de deelbedrijven.

Data die niet in silo’s ligt te slapen
Data die niet in silo’s ligt te slapen

Onboarding & migratie van alle HOHR brands en tenants in 1 O365 platform

Toegang tot gedeelde resources en kennis over de brands heen

Digitale transformatie aan de hand van het power platform

Systematisch vlotter samenwerken
Systematisch vlotter samenwerken

Aanvragen en automatiseren van Microsoft Teams voor alle medewerkers

Moderne communicatie en data beheer met SharePoint hubs

Uitrol van brand specifieke intranetten

Opleiding en begeleiding van medewerker tot organisatie

Omslag naar digitale collaboratie met de Microsoft Cloud

Case

Provincie
West-Vlaanderen

Intranet

  • SharePoint
  • Viva Connections
  • Governance
Intranet
Het systeem dat zij willen
Het systeem dat zij willen

1 centraal platform voor +750 werknemers die elke dag binnen ‘hun’ dienst veilig en makkelijk toegang hebben tot alle nodige informatie, terwijl nieuwe informatie handig, automatisch doorzoekbaar en verspreidbaar wordt opgeslagen.

Data die niet in silo’s ligt te slapen
Data die niet in silo’s ligt te slapen

Per hoofdthema is er een aparte site opgezet, waarbij elke dienst afzonderlijk hun toegangsrechten kan beheren. Al deze sites zijn gekoppeld aan 1 HUB-site, waarin alle informatie over de diensten heen met handige meta-tags wordt opgeslagen zodat ze voortaan voor iedereen beter doorzoekbaar wordt.

Informatie wordt niet langer dienstgewijs, maar procesgewijs verspreid.

Op 1 startscherm staan alle platformen die binnen de organisatie worden gebruikt. Via snelkoppelingen naar werkomgevingen of andere platformen kan de gebruiker dus altijd vanuit 1 centrale plek hun werkdag of hun zoektocht naar informatie starten.

Systematisch vlotter samenwerken
Systematisch vlotter samenwerken

Minder interne e-mails omdat je nu interne nieuwsberichten kan delen via het platform.

Geen verwarring i.v.m. verschillende kopieën van 1 document (“Wat is de laatste versie nu weer?”) door het gebruik van een geïntegreerde versiegeschiedenis.

Procedures, documenten, verslagen van meetings worden automatisch binnen 1 platform bewaard.

Iedereen die de juiste toegangsrechten heeft, kan de nodige informatie in het platform makkelijk terugvinden via de geïntegreerde zoekfunctie en gebruiksvriendelijke navigatie.

Alles is toegankelijk vanop de smartphone.

Custom look & feel in de stijl van de provincie-website.

1 custom pagina-template van waaruit alle info-pagina’s worden opgemaakt voor meer herkenbaarheid en consistentie.

Case

Covebo

House of Covebo

  • SharePoint
  • Power Bi
  • Power Apps
  • Power Automate
  • Viva
House of Covebo
Het systeem dat zij willen
Het systeem dat zij willen

Een handig intranetplatform dat hedendaags aanvoelt in gebruik en volledig is ondergedompeld in de COVEBO-huisstijl.

Data die niet in silo’s ligt te slapen
Data die niet in silo’s ligt te slapen

1 platform dat 6 deelbedrijven samenbrengt: een portaal met o.a. aandacht voor evenementen, belangrijke snelkoppelingen, nieuws gesorteerd per categorie, een zoekfunctie, etc. + een nieuwshub om snel door te klikken naar de gewenste informatie.

Termensets bij zowel pagina’s als documenten om opzoekwerk te vergemakkelijken.

Elke pagina geeft de gebruiker de mogelijkheid om binnen het betreffende thema alle gerelateerde documenten, nieuws en contactpersonen terug te vinden.

Systematisch vlotter samenwerken
Systematisch vlotter samenwerken

Handige ‘wie is wie?’-zoekfunctie.

Optimale zoekervaring met meta-data op site- en tenant-niveau.

Documentenbibliotheken die enkel documenten tonen die van toepassing zijn op het thema van de pagina.

Automatisatie van hr- of marketing gedreven administratieve processen.

Case

Departement
Werk & Sociale Economie

Parlementaire vragen

  • Office 365
  • Power Apps
  • Power Automate
Parlementaire vragen
Het systeem dat zij willen
Het systeem dat zij willen

Een up-to-date digitalisatie van het proces waarmee parlementaire vragen beantwoord worden, zodat elke vraag efficiënter en strikter kan worden opgevolgd.

Data die niet in silo’s ligt te slapen
Data die niet in silo’s ligt te slapen

Optimalisatie van het proces door analyse van de eerdere, verouderde SharePoint-omgeving en het opzetten van een nieuwe SharePoint Online-omgeving met bredere functionaliteit en verhoogd gebruiksgemak.

Module met statistieken voor rapportering.

Systematisch vlotter samenwerken
Systematisch vlotter samenwerken

Via het extra beheer kunnen de coördinators beter het proces opvolgen en eventuele knelpunten opsporen.

Eenvoudig te gebruiken door de werknemers.

Eenvoudige opvolging van openstaande taken per vraag.

Genereren van automatische antwoordsjablonen.

Knoppen die dynamische e-mails en ontvangers invullen.

Meer weten over deze cases?

Wil je in contact komen met onze klant om hun kant van het verhaal te horen?